Een schadegeval aangeven

 

 

 

Schadegeval aangeven

Uw klant kreeg een ongeluk met zijn wagen? Dan dient hij het schadegeval zo snel mogelijk aan te geven aan de hand van onderstaande stappen. Wij volgen het dossier op en zorgen voor een persoonlijke begeleiding

Uw klant heeft een ongeluk gehad met een derde en hij heeft een aanrijdingsformulier ingevuld?

  • Daarna dient uw klant het aanrijdingsformulier per e-mail te versturen naar claims@actel.be

Uw klant heeft geen aanrijdingsformulier ingevuld?

Belangrijk:

  • Voor de opvolging van het dossier is het belangrijk dat uw klant het telefoonnummer, de gegevens van de garage en zijn rekeningnummer doorgeeft.
  • Diefstal, poging tot diefstal en aanrijding met dieren dienen aangegeven te worden bij de bevoegde authoriteiten
  • In geval van vragen over zijn schadedossier, aarzel dan niet en laat uw klant dan contact met ons opnemen.
  • Indien uw klant geïmmobiliseerd raakt, dan kan hij 24u op 24 en 7 dagen op 7 de bijstand bellen op het nummer 02 502 47 40.

 

 

Overnamepremie: hoe een schadegeval aangeven?

De wagen van uw klant die in aanmerking komt voor overname door de garage is ernstig beschadigd met een risico om totaal verlies verklaard te worden of zijn voertuig werd gestolen?  Laat uw klant dan zo snel mogelijk het ongeval aangeven en laat hem onderstaande stappen volgen:

  • hij dient eerst en vooral het schadegeval aan te geven bij zijn huidige verzekeringsmaatschappij (BA).
  • indien de huidige maatschappij het totaal verlies of de diefstal niet volledig dekt kunnen we tussenkomen via de "overnamepremie garantie".
  • hiervoor dient uw klant ons de volgende documenten per e-mail te versturen naar claims@actel.be:
    • een kopie van het verzekeringsvoorstel voorzien van een datum en de handtekening van uw klant
    • een kopie van de ingevulde, gedateerde en getekende overnameconventie van zijn wagen (document dat hij  van de garage kreeg)
    • de naam van de huidige verzekeraar en het contractnummer
    • een beschrijving van het schadegeval: datum, plaats, bestuurder, omstandigheden, schade en foto's indien beschikbaar.
    • een attest van zijn concessiehouder waarop vermeld wordt dat zijn wagen totaal verlies verklaard wordt
  • Vanaf het ogenblik dat wij al deze info ontvangen hebben en voor elke beslissing aangaande de schadevergoeding zullen we overgaan tot de expertise van het voertuig.

Belangrijk:

  • Voor de opvolging van het dossier is het belangrijk dat uw klant zijn telefoonnummer, de gegevens van de garage en zijn rekeningnummer aan ons doorgeeft.
  • In het kader van de "overnamepremie garantie" zijn alleen een volledige diefstal en totaal verlies gedekt.
  • De diefstal dient bij de bevoegde autoriteiten aangegeven te worden.

In geval van vragen over het schadedossier aarzel dan niet uw klant de raad te geven om ons te contacteren op het nummer +32(0)2 229 68 11.